Twoja firma nie korzysta jeszcze z IVR? Przekonaj się, że warto!

Niezależnie od tego, czy jesteś przedsiębiorstwem użyteczności publicznej, czy kredytodawcą hipotecznym, czy prowadzisz sklep internetowy, z pewnością zależy Ci na tym, aby otrzymywać płatności od klientów szybko i na czas. Firma Dotpay, znany polski dostawca płatności, oferuje ciekawą opcję - interaktywną odpowiedź głosową (IVR), jako kanał płatności i pomaga swoim klientom wydajniej prowadzić swoją działalność w sieci. 

Czym jest IVR?
Mówiąc najprościej, IVR to narzędzie, które pozwala komputerowi na interakcję z klientem. Robi to za pomocą sygnałów tonowych DTMF (z wykorzystaniem klawiatury do odpowiedzi na pytania) lub odpowiedzi głosowej. Korzystanie z opcji płatności IVR umożliwia klientom dokonywanie płatności w ostatniej chwili i uzyskiwanie dostępu do informacji o swoim koncie w dowolnym momencie bez konieczności rozmawiania z przedstawicielem obsługi klienta. Co więcej, klient nie potrzebuje nawet dostępu do Internetu. Płatność jest dostępna z dowolnego miejsca w wybranym czasie. Wystarczy jedynie posiadanie telefonu.

Jakie są zalety korzystania z opcji płatności IVR?
IVR umożliwia płatności całodobowe. Usługa IVR może pomóc klientom płacić w dowolnym momencie, nawet o 2 nad ranem. Ponieważ IVR może spełniać wiele takich samych funkcji, jak przedstawiciel działu obsługi klienta, Twoja firma nie potrzebuje dedykowanego personelu do dyspozycji klienta przez całą dobę. IVR zapewnia taką elastyczność.

IVR to również lepsza obsługa klienta. Okazuje się, że usunięcie elementu ludzkiego z procesu opłacania rachunków w rzeczywistości poprawia jakość obsługi klienta. Dzięki IVR połączenia twojego klienta są odbierane po pierwszym dzwonku. Znacznie ogranicza to zarówno czas oczekiwania, jak i liczbę połączeń, pomagając zaoszczędzić czas klienta i firmy.
IVR to rozwiązanie dostępne dla każdego. Korzystają z niego nie tylko duże, renomowane firmy, posiadające już pewną pozycję na rynku. Małe i średnie przedsiębiorstwa również mogą z tej opcji skorzystać, co z kolei może dać im przewagę nad konkurencją.
Oferowanie tego rodzaju usług poprawia wizerunek firmy. Sprawia, że Twoja firma w oczach klienta staje się bardziej profesjonalna. To również bardzo korzystne z punktu widzenia mniejszych przedsiębiorstw, które dopiero walczą o zdobycie zainteresowania klientów. 

Twoi klienci są zajętymi ludźmi, a płacenie rachunków to zaledwie ułamek ich dnia. Zapewne wielu z nich niechętnie użyje IVR do opłacania rachunków, ze względu na nieznajomość tej formy płatności. Gdy popychasz swoją firmę do przodu, proponując różne opcje płatności elektronicznych, pamiętaj, że klienci mogą potrzebować czasu na zmianę. Wykonaj te kroki powoli i zapewnij swoich klientów, że zmiany ułatwią im płatności.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 647 584

E-mail: kontakt@userbars.pl

Porady na temat bezpiecznych i sprawnych płatności w sieci, zakupów w Internecie oraz wskazówki dla osób z branży e-commerce.