Wady i zalety IVR

IVR – Interactive Voice Response to jedna ze starszych metod płatności bezgotówkowych. Pomimo tego, że zakupy internetowe to najdynamiczniej rozwijający się sektor w dziale usługowo-handlowym, nie wszystkie osoby się nie decydują. Wciąż mamy w Polsce grono osób, które ceni sobie zakupy stacjonarne albo telemarketowe. Dlatego najwięksi operatorzy platform rozliczających płatności bezgotówkowe nie rezygnują z rozwijania starszych i mniej popularnych metod płatności, takich jak np. IVR. Dzisiaj porozmawiamy o tym, czym jest IVR, gdzie sprawdza się najlepiej oraz jak z niego korzystać. Zawsze warto znać różne opcje, w końcu najważniejsze to wybierać najlepsze dla siebie rozwiązania spośród wielu ofert! Koniecznie zapoznaj się z poniższym artykułem. 

Na czym polega metoda IVR?
IVR to skrót od systemu telekomunikacyjnego. Osoba dzwoniąca na linię (zwykle numery IVR zaczynają się od prefiksu 0-70x) łączy się z pracownikiem, który posiada dostęp do platformy obsługującej właśnie ten system (np. Dotpay). Pracownik sprzedający wpisuje do formularza jedynie podstawowe dane klienta oraz rodzaj i szczegóły transakcji, następnie generuje link do płacenia i transferuje połączenie do automatycznej centrali. Osoba dzwoniąca zostaje pokierowana właśnie do automatycznej sekretarki, która prostymi komunikatami przeprowadza klienta przez dalszą część transakcji, czyli podanie danych karty płatniczej i zweryfikowanie ich prawdziwości. Jeśli cały proces przebiegnie prawidłowo, transakcja zostanie sfinalizowana i zaksięgowana w kilka minut.

Jakie są zalety IVR?
Po pierwsze, minimalizm w użytkowaniu. Potrzebujesz jedynie telefonu (nawet stacjonarnego) i karty płatniczej. Nic więcej – ani komputera, ani smartfona, dostępu do Internetu czy zainstalowanych aplikacji i pozakładanych kont w różnych systemach. IVR działa szybko, wybierasz numer, dzwonisz, podajesz mało danych i kupujesz przedmiot lub usługę. Z tym wiąże się druga zaleta, czyli bezpieczeństwo dokonywanych transakcji oraz ochrona danych osobowych. Osoba fizyczna pozna jedynie Twoje imię i nazwisko, a dane karty płatniczej zostaną przekazane jednorazowo do systemu i odebrane przez automatyczną sekretarkę. Po zaakceptowaniu płatności dostaniesz jedynie rachunek, Twoje dane nie zapiszą się w żadnej bazie, a jedynie w historii połączeń.

Jakie są wady IVR?
IVR to system niepozbawiony wad. Przede wszystkim, ta metoda nie należy do najszybszych. Czasem cały proces weryfikowania tożsamości osoby dzwoniącej i potwierdzania szczegółów transakcji może trwać nawet kilkanaście minut, więc nie każdy jest na tyle cierpliwy, by powoli przechodzić etap po etapie. Po drugie, nie jest to też tania usługa, bo połączenia IVR są dodatkowo płatne i nie wliczają się w plan taryfowy operatora. Minuta rozmowy może kosztować nawet 6 złotych (albo i więcej), więc zanim zadzwonisz, dokładnie przeczytaj regulamin takich operacji.

Gdzie sprawdza się IVR?
IVR zawładnął przede wszystkim telezakupami. Korzystają z niego również serwisy pogodowe i informacyjne, sprzedawcy ubezpieczeń czy telewizyjne konkursy. Przez IVR możesz także kupić np. horoskop.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 647 584

E-mail: kontakt@userbars.pl

Porady na temat bezpiecznych i sprawnych płatności w sieci, zakupów w Internecie oraz wskazówki dla osób z branży e-commerce.