Zakupy w sieci - wady i zalety

Zakupy on-line stają się niezwykle popularne wśród kupujących. Pozwalają na oszczędność czasu, wygodne dokonanie zakupów dostawę do domu. Pomimo wszelkich udogodnień część klientów nie jest z nich zadowolona. Dlaczego tak czują się klienci i czego wymagają od sprzedających?

Grunt to zaufanie
Dokonując zakupów u danego sprzedawcy klient obdarowuje go zaufaniem. Bez tego do zakupu nie dojdzie pomimo pięknej strony internetowej i niskich cen. Dzieję się tak, gdy nie ma możliwości kontaktu ze sprzedającym telefonicznie lub gdy nie jest widoczny adres sprzedawcy. Wówczas kupującemu zaczyna pojawiać się myśl – czy można mu zaufać? W sklepach stacjonarnych widzimy produkty, sprzedających kasjerów, obsługę sklepu. Osoba odpowiedzialna za dany dział udzieli odpowiedzi na nurtujące Cię pytania, pomoże rozstrzygnąć dylematy.

Konieczność rejestracji
Oprócz poczucia bezosobowości klienta, czymś co odstrasza kupującego od zakupów to konieczność rejestracji. Internauci coraz rzadziej chcą się rejestrować, logować – dbają o swoje dane i ich udostępnianie. Niekiedy kierują się także brakiem czasu. Ktoś, kto nie zamierza robić w sklepie zakupów regularnie nie zarejestruje się i zrezygnuje z zakupów.

Wysyłka, ale jaka?
Zasady dotyczące zakupów, kosztów przesyłki, zwrotów, reklamacji i form płatności powinny być zawarte na stronie, a nie dopiero, gdy kupujący jest już w koszyku. Informacje te są ważne dla kupującego i powinny być opisane w regulaminie sprzedaży. 

Doceniona wygoda
Zakupy on-line są przede wszystkim wygodne. Bez wychodzenia z domu, siedząc w kapciach możemy przeglądać ofertę danego sklepu, kupować, zapoznawać się z cenami, porównywać ceny w innych sklepach, płacić on-line. Dodatkowym atutem zakupów internetowych jest brak wiszącej nad nami ekspedientki, która albo wciska nam wszystko, co wisi na wieszakach lub przygląda się, czy nie kradniemy. 

Opinie i komentarze
Dodatkowym plusem zakupów w wirtualnym świecie są opinie kupujących, komentarze do transakcji. Dzięki temu wiemy, ze dany kupujący jest godny zaufania lub wręcz przeciwnie – jest oszustem. Coraz bardziej popularne są także recenzje wyrażane poprzez prezentacje lub za pomocą filmów wideo.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 647 584

E-mail: kontakt@userbars.pl

Porady na temat bezpiecznych i sprawnych płatności w sieci, zakupów w Internecie oraz wskazówki dla osób z branży e-commerce.