Zwroty towarów kupionych online - jaka jest procedura

Prawie połowa Polaków dokonuje zakupów on-line. Największym powodzeniem cieszy się sprzedaż odzieży, sprzętów elektronicznych, kosmetyków. Czasem zdarzy się jednak, że klient nie jest zadowolony z dostarczonego towaru i pragnie go zwrócić. Ma bowiem do tego prawo zagwarantowane ustawą. Kto w takim przypadku ponosi koszty i jakie mamy prawa jako konsumenci?


Za brak informacji się płaci
Według ustawy o prawach konsumenta każdy kupujący ma termin dwóch tygodni od odebrania zakupionego towaru na zwrot bez podawania konkretnych przyczyn. W dalszym zapisie znajduje się informacja, że to klient ponosi w takiej sytuacji koszt zwrotu jednak w sytuacji, gdy o takim obowiązku poinformuje e-sklep, np. poprzez swój regulamin. Sklep wysyłający paczkę powinien umieścić także tą informację w przesyłce. W innym przypadku, bez braku zapisu w regulaminie i informacji, kto ponosi koszty zwrotu, koszty musi ponieść sam sprzedawca. 

Zwrot kosztów przesyłki do klienta
Zgodnie z ustawą klient w sytuacji zwrotu może liczyć na zwrot pieniędzy wpłaconych za przesyłkę towaru do niego, lecz tylko w kwocie najtańszej przesyłki jaka jest w danym sklepie. Jeśli więc zamawialiśmy paczkę kurierem, a sprzedający ma w ofercie przesyłkę za 6 zł to zwróci nam jedynie te 6 zł, a nie np. 20 zapłacone za kuriera – klient nie może liczyć na pełną rekompensatę poniesionych kosztów wysyłki paczki. 

Zwrot towaru promocyjnego 
Zwrócić można także towary przecenione. Prawa zwrotu takich towarów są takie same jak towarów w pierwotnej cenie przed obniżką. Warto więc korzystać z promocji znalezionych w Internecie i dokonywać zakupów pamiętając o rozwadze.

Darmowy zwrot
Coraz więcej sklepów internetowych proponuje także darmowy zwrot. Jedną z takich firm jest sklep odzieżowy Zalando.pl. W Zalando.pl zwrot towarów jest całkowicie darmowy i można go dokonać aż do 100 dni pod warunkiem, że odzież nie była używana, nie jest zabrudzona i posiada metki. Jest to ważna opcja, gdyż ubrania kupowane przez Internet mimo znajomości rozmiaru mogą nie wyglądać na nas tak samo atrakcyjnie, jak na zdjęciu, czy modelce.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 647 584

E-mail: kontakt@userbars.pl

Porady na temat bezpiecznych i sprawnych płatności w sieci, zakupów w Internecie oraz wskazówki dla osób z branży e-commerce.