Jak obsługiwać e-klienta?

Każdy właściciel sklepu internetowego wie, jak pochłania jego obsługa. Obecnie zakupy online stały się standardem wśród społeczeństwa, a część stacjonarnych biznesów przeniosło się właśnie na taki kanał dystrybucji. Pracy jest najwięcej zwłaszcza na początku, gdy rozkręcamy e-sklep: trzeba zaprojektować stronę, szablon, zaplanować rozmieszczenie poszczególnych elementów, zrobić kategorie, grafiki, świetne zdjęcia produktów i adekwatne opisy. Można wymieniać prawie w nieskończoność! Do tego dochodzi kwestia udostępniania kanałów płatności klientom, którzy mają skłonność do porzucania wirtualnych koszyków bez finalizacji transakcji. Z jakich usług najlepiej skorzystać, by temu zabopiec?

Daj wybór kanału płatności
Klienci lubią mieć wybór, nie tylko w asortymencie, ale także w możliwości płacenia. Statystyki mówią, że coraz mniej osób decyduje się na przesyłki z pobraniem przy odbiorze. Użytkownicy zaczęli sobie cenić różne systemy płatności bezgotówkowej, więc postaraj się, żeby Twój sklep posiadał najnowocześniejsze oprogramowanie. Skontaktuj się z agencjami rozliczeniowymi i poproś o oferty. Obecnie bardzo popularnym rozwiązaniem jest założenie konta firmowego w wirtualnej portmonetce, gdzie bez problemu kontrolujesz przychodzące przelewy. Zajrzyj do ofert od Dotpaya, Masterpass, Visa Checkout, Paypal czy PayU. E-klient woli szybkie przelewy, niż zwykłe przelewy internetowe. 

Dla wielbicieli bankowości mobilnej
Na polskim rynku dużą popularnością cieszy się dodatek do aplikacji bankowych Blik. Blik to nowoczesny system płacenia „jednym kliknięciem”, który został zintegrowany z największymi bankami takimi jak: PKO Bank Polski, Pekao SA, ING, Millenium, BZ WBK, Alior Bank, Orange Finanse, Getin Bank, T-Mobile Usługi Bankowe, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbank i Credit Agricole. Jak widać, jest duża szansa, że klienci Twojego sklepu posiadają rachunek w którymś z wymienionych banków. Do programu Blik dołączył także serwis Allegro, Poczta Polska i większość urzędów, więc użytkownicy mogą swobodnie płacić rachunki i robić zakupy. Jak działa Blik? Klient loguje się w mobilnej bankowości i wybiera opcję „zapłać z Blikiem”, po czym generowany jest sześciocyfrowy kod. Ty, jako sprzedawca, udostępniasz w karcie płatności opcję „Blik”, która pokazuje okienko, do którego trzeba wygenerowany kod wpisać. Następnie klient akceptuje transakcje, a na Twoje konto po kilku sekundach trafiają pieniądze. Nic prostszego! Co więcej, z Blika można korzystać z różnych urządzeń elektronicznych, więc Twój potencjalny klient może robić zakupy i opłacać wirtualny koszyk w drodze do pracy lub na uczelnię, nie potrzebując przy tym ani karty płatniczej, ani przepisywania wszystkich danych do formularza. Udostępniając klientom możliwość płacenia Blikiem skorzystacie oboje, a Twój sklep zyska więcej rozliczonych transakcji.

Pamiętaj, że najważniejszy jest klient
Czy znasz pięć zasad obługiwania klienta w sklepie internetowym? Jedna z nich mówi, że dla klientów najważniejsze jest rozwiązywanie problemów. Jako sprzedawca powinieneś przewidywać oczekiwania Twoich klientów i udostępniać im najnowocześniejsze systemy obsługi.

 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 647 584

E-mail: kontakt@userbars.pl

Porady na temat bezpiecznych i sprawnych płatności w sieci, zakupów w Internecie oraz wskazówki dla osób z branży e-commerce.